Monday, January 01, 2007

Selamat Tol Baru 2007....


....merupakan ucapan yang paling sesuai menggantikan ucapan selamat tahun baru 2007. Elit pemerintah semakin jelas kelihatan merupakan sebuah kerajaan yang pro syarikat, yang mana mereka sepatutnya lebih prihatin terhadap kemaslahatan rakyat terbanyak, atau dengan kata lain menjadi kerajaan yang pro rakyat.
Rakyat semakin terhimpit dengan satu demi satu kenaikan, dan bersedialah untuk menerima kenaikan harga minyak pada tahun ini yang akan disusuli dengan alasan yang tidak masuk akal, seakan-akan silap mata murahan oleh PM alif ba ta (Pesuruh Menantu aka Angkatan Bujang Tua) dan juga juak-juaknya.


Sempena sambutan Aidiladha semalam, penulis ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam Aidiladha. Terdetik di fikiran, apa yang dikorbankan semalam. Mungkin ada yang membuat korban, dan ada pula yang menerima daging korban. Yang pasti, kita sebagai rakyat kebanyakan yang terkorban sepanjang tahun 2006 kerana diperintah oleh kabinat Half Past Six (bukan saya yang kata, Tun Dr Mahatfir yang kata); dan saya menyokong kata-kata beliau.

1 comment:

Anonymous said...

selamat tol baru!